Sistemul digestiv – partea II

Distribuie acest post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter
Share on whatsapp

In prima parte am discutat despre ce organe alcatuiesc sistemul digestiv, care sunt simptomele nefunctionalitatii digestiei, iar in acest articol vom discuta despre cum prevenim si tratam bolile sistemului digestiv.

Am impartit in 4 pasi procesul de vindecare si protejare a sistemului digestiv:

  1. Renunta la ceea ce iti face rau
  2. Refa echilibrul si reintrodu bacteriile benefice
  3. Repara sistemul digestiv 

         1. Renunta la ceea ce iti face rau

Aici avem doi mari factori: alimentatia toxica si stresul.

Alimentatia din ziua de astazi este in mare parte toxica. Vorbim de banala cafea si tigara de dimineata, pana la alimentele super procesate, prajeli, zahar alb, sare in exces, alimente fara fibre (produse animale, faina si orez alb), uleiuri procesate, tot ce e pregatit termic la temperaturi inalte sau timp indelungat.

Sucuri acidulate, energizante, produse pline de e-uri, conservanti, pesticide etc.

Pe langa alimentatie, mai includem si alte obiceiuri care ne fac rau:

  • apa bauta in timpul mesei (sau a sucurilor)
  • combinatia necorespunzatoare a alimentelor
  • fructe imediat dupa masa
  • mancat pe fuga sau cand suntem stresati
  • nu mestecam de minim 30-40 ori fiecare imbucatura
  • luam medicamente atunci cand nu este cazul, mai ales antibiotice

Pe scurt, daca ne analizam alimentatia zilnica, vom observa ca sunt foarte putine alimente pe care le consumam pentru o digestie optima.

Stresul are si el un rol important in digestia necorespunzatoare pentru ca subtantele care se elimina in urma adrenalinei si altor compusi chimici, ne dauneaza organelor componente ale sistemului digestiv.

Gandirea negativa si starea de panica pe care o avem zilnic, la fel – dauneaza enorm sistemului digestiv.

        2. Refa echilibrul si reintrodu bacteriile benefice

Odata ce am indepartat elementele care ne fac rau, este timpul sa refacem echilibrul si sa reintroducem bacteriile benefice in orgasnimul nostru.

Acest echilibru vine tocmai dintr-o alimentatie corecta si las mai jos cateva recomandari:

  • sa ne obisnuim sa bem apa: dimineata pe stomacul gol si in restul zilei: 6-8 pahare pe zi
  • introducem in alimentatia zilnica alimente crude: cat mai multe legume si fructe, frunze, seminte, nuci, leguminoase, crucifere etc
  • combinam corecta a alimentelor: evitam triunghiul indigestiei: carne, cartofi si paine, fructe dupa masa
  • refacem echilibrul prin ingerarea de enzime digestive vegetale – pe care le gasim din abundenta in produsele vegetale crude (legume, fructe, frunze)
  • bem apa inainte de masa cu 15-20 min sau la o ora dupa ce am mancat, altfel se dilueaza acizii gastrici
  • consumam alimente integrale (orez integral, cereale integrale)
  • preparam alimentele cat mai putin, la temperaturi mai mici si un timp scurt pentru a nu distruge toti nutrientii
  • reintroducem bacteriile benefice: probiotice – pentru a ne reface flora intestinala distrusa de digestia proasta sau de medicamente

        3. Repara sistemul digestiv

O digestie necorespunzatoare duce si catre o iritare a intestinelor si putem sa o reparam cu anumite alimente / obiceiuri bune:

  • detox de doua ori pe an cu colon help
  • detox cu sucuri proaspete cateva zile (chiar si 2-3 zile sunt de ajuns)
  • suplimente/sucuri din aloe vera
  • consumarea de plante bogate in omega 3 pentru a descreste inflamatia: spanac, brocoli, conopida, fasole, avocado, banane, zmeura, afine, piersici, ananas, seminte in, seminte de chia, seminte de canepa, nuci, fistic, migdale,  iarba grasa, etc
  • ceaiuri care ajuta sistemul digestiv: ceai de busuioc, sovarf, musetel, radacina de lemn dulce, menta, fenicul, lavanda, sunatoare, rozmarin, salvie, oregano, chimen
  • miscare zilnica, macar o ora, de preferat in natura

Este important de stiu ca celulele stomacului si ale intestinului se regenereaza la doar 3 zile. Din acest motiv este foarte simplu, cu o alimentatie adecvata, sa ne reglam digestia destul de rapid.

Chiar si ficatul se regenereaza repede, in aproximativ 5 luni.

Suntem ceea ce mancam.

 

 

 

 

 

Aboneaza-te la Newsletter

Fii la curent cu cele mai noi stiri vegane.

Exploreaza mai mult

Rețete

Sos italian

Timp de preparare: 10 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 5 catei usturoi 2 cepe 4 rosii 1 lg ulei masline 1 foaie dafin

Rețete

Sandvis de mere cu unt de arahide

Timp de preparare: 10-15 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 300gr arahide crude decojite 1/2 lgt sare grunjoasa 3 lg ulei masline 3 mere

Ai nevoie de sfaturile unui Nutritionist?