Mentinerea energiei

Distribuie acest post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter
Share on whatsapp

Pentru ca este inceput de an si vrem sa fim energici pe tot parcursul lui, am pregatit cateva tactici aplicate pe mine pentru mentinerea energiei:

  1. Dimineata cand ne trezim este bine sa bem macar 2 pahare de apa filtrata/apa de buna calitate – ph netru sau alcalin (peste 7 – veti vedea ca pe sticlele de apa imbuteliata apare ph-ul). Apa ne ajuta sa ne reglam toate functiile organismului. Incercati sa nu beti si sa mancati nimic pana nu beti apa.
  2. Dupa apa, la 5 min, eu recomand luarea unei fiole de plasma de Quinton: mi se pare cea mai buna solutie pentru regenerare celulara. Regenerare celulara, nu energie, nu cum sa ne miscam corpul de azi pe maine. Toate simptomele pleaca de la nefunctionarea celulelor – ele nu au o absortie si o eliminare completa. Pentru ca plasma de Quinton ne ofera toate mineralele necesare functionarii celulei la capacitate echilibrata,dar si regenerarea ei, este un must have indiferent daca mancam sau nu sanatos. Are aceleasi proprietati ca si plasma sangvina, in Franta se fac transfuzii de sange cu plasma de Quinton in loc de sange, ca sa va dati seama cat de importanta este.
  3. Micul dejun – cea mai importanta masa a zilei. De obicei sarim peste el si nu este deloc in regula. Mai mult de atat, sistemul nostru digestiv este la capacitate maxima cand ne trezim.
    Eu recomand micul dejun sa fie format din fructe si/sau seminte. Salata de fructe cu seminte si nuci/ terci de ovaz cu fructe / budinci de fructe de padure cu fructe – sunt cateva retete pe care va spun sincer ca le veti adora! Fructele dimineata va dau un super boost de energie, iar daca le combinam si cu ceva nuci si seminte, ne vom simti satui si ne luam aproape tot ce avem nevoie pentru intreaga zi: proteine de buna calitate, carbohidrati si grasimi bune. In aceasta categorie intra si smoothie-urile si sucurile de fructe, doar ca in aproximativ o ora este bine sa mai mancam si ceva nuci/seminte hidratate pentru ca ni se va face foame ☺
  4. Sa incepem sa ne formam cateva obiceiuri sanatoase: chiar daca ne va fi greu la inceput, sanatatea ar trebui sa fie un must have in viata noastra. Amanam si tot amanam sa incepem sa ne informam, dar cu timpul care trece cu atat ne vom imbolnavi si mai tare. Prima data vor aparea cateva simptome, apoi se vor transforma in dureri cornice. Iar daca nu ne simtim plin de vitalitate si energici, parca nu ne simtim completi. A manca ceea ce trebuie implica din partea fiecaruia timp si intelegere.
    Printre aceste obiceiuri se pot numara: sa consumam mai putine produse animale si mai multe fructe, legume, seminte, nuci; sa bem sucuri naturale / smoothie-uri/ sa consumam mai multe alimente integrale (faina integrala, orez integral etc), sa inlocuim zaharul rafinat cu stevie/sirpo agave/sirop de artat/ miere etc, sa nu mai consumam sare iodata, ci sare de mare/Himalaya, celtica etc, sa dormim minim 6 ore – maxim 9 ore etc.
  5. Eliminarea produselor cosmetice imbacsite de chimicale. Imi pare rau sa va spun asta, dar majoritatea produselor pe care le folosim sunt extreme de toxice: de la samponul si gelul de dus, la parfumul cu care ne dam, la sapunul cu care ne spalam. Pielea este cel mai mare organ al nostru – sa nu il imbacsim cu chimicale pentru ca automat prin piele se absorb si ajung toate toxinele in sange si in organe. A inceput sa mi se pare din ce in ce mai periculos sa folosim cosmetice conventionale versus sa mancam legume si fructe conventionale. Ca si recomandare: folositi deodorant natural (piatra de alaun mi se pare ok), sampon natural, pasta de dinti naturala, sapun natural etc. Daca mai sunt si certificate eco – si mai bine! De multe ori aceste substante otravitoare ne sorb din energia corpului.
  6. Campurile electromagnetice – ha, un subiect foarte placut mie ☺. Cateodata ne simtim obositi si ne intrebam de ce. Un factor care ne soarbe energia este si eletrosmogul, pe care il putem miscora prin folosirea protectiilor eletromagnetice. Eu folosesc la telefon, la purtator si am acasa si pentru protejarea casei. Am mintea mult mai limpede si pot gandi cu usurinta. Am incercat sa folosesc de la mai multe firme diferite protectii, dar acum am gasit o firma care le produce in Franta si din prima zi am simtit o imbunatatire. Unii dintre voi s-ar putea sa nu simtiti, dar eletrosmogul este un ucigas tacut.
  7. Un alt factor important pentru a ne simti bine si a avea energie este sa alegem cu atentie ce mancam si bem. Sa citim etichetele produselor. De multe ori, produsele pe care le cumparam contin tot felul de chimicale, conservanti, aditivi etc care efectiv ne iau din substantele bune din corp si ne otravesc. Spre ex aspartamul din gumele de mestecat sau monoglutamatul de sodiu prezent multe mancaruri si condimente. Este mai greu pana ne obisnuim sa alegem ce sa mancam, dar ne vom multumi mai tarziu.
  8. Sportul – daca nu sunteti genul care sa va duceti la sala (cum sunt si eu de altfel :D), puteti incerca 20-30 min/zi acasa – exercitii de intindere, yoga, jogging, mers rapid, mers pe bicicleta etc. Sau orice alt sport care necesita miscare si va place. Nu este necesar sa tragem de fiare sau sa alergam pe o banda ca sa facem sport. Alegeti ce va place, doar sa includa miscarea.
  9. Sa ne relaxam mintea macar 5 minute pe zi. De multe ori, fugim de meditatii sau exercitii mentrale pentru ca avem impresia ca dureaza mult si spunem ca nu avem timp. Nu este deloc asa, chiar si 5 minute pe zi pot face minuni.
  10. Apa – suntem formati din 55-70% apa. Este importanta pentru toate functiile organismului nostru. Pe langa apa de dimineata pe care o bem, sa incercam sa mai bem cate 1 pahar la cateva ore. Este recomandat sa bem cam 1.5-2L /zi. Daca nu sunteti obisnuiti sa beti apa des, puneti-va un pahar mereu plin pe care sa il consumati la cateva ore. Seara inainte de culcare este important sa mai bem un pahar de apa pentru a ne relaxa organismul si a nu-l priva pe timpul noptii de hidratare.
  11. Rasul – pentru a avea energie, este aproape la fel de important ca si apa. Daca nu suntem obisnuiti sa radem, putem sa ne fortam putin si sa incercam sa zambim cateva minute, chiar si singuri cand suntem la baie. Va face minuni! Rasul elimina anumite substante care sunt foarte importante pentru o viata fericita si plina de vitalitate.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Fii la curent cu cele mai noi stiri vegane.

Exploreaza mai mult

Rețete

Sos italian

Timp de preparare: 10 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 5 catei usturoi 2 cepe 4 rosii 1 lg ulei masline 1 foaie dafin

Rețete

Sandvis de mere cu unt de arahide

Timp de preparare: 10-15 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 300gr arahide crude decojite 1/2 lgt sare grunjoasa 3 lg ulei masline 3 mere

Ai nevoie de sfaturile unui Nutritionist?