Intaritori ai sistemului imunitar

Distribuie acest post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter
Share on whatsapp

Caile cele mai bune de avea un sistem imunitar puternic sunt o alimentatie preponderent legume-fructe si frunze organice (de preferat crude) si reducerea stresului.

Stresul este un factor important in prabusirea sistemului imunitar: ganditi-va ca celulele sunt ori in stadiu de lupta sau fugi (atunci cand suntem stresati), ori in crestere si regenerare. Ele nu pot fi in acelasi timp in ambele stadii. Atunci cand ne stresam (si de multe ori suntem stresati pentru ca perceptia noastra asupra mediului este negativa) si sistemul imunitar va avea de suferit – el va incerca sa repare daunele provocate de stres si nu va regenera celula.

Dar o alimentatie corecta si sanatoasa, preponderent legume – fructe, seminte incoltite, nuci hidratate, cereale integrale – va oferi tot suportul necesar pentru  a avea un sistem imunitar cat mai puternic.

Sunt si cateva alimente care ajuta sistemul imunitar, avand fiecare o concentratie mai mare de anumiti nutrienti:

  1. Echinaceea: ajuta la mentinerea imunitatii si inlatura infectiile. Este disponibila sub forma de tinctura, tablete sau ceai. Cel mai bine este sa o consumati alternativ, o saptamana da, una nu.
  2. Radacina de lemn dulce: planta si ceaiul de lemn dulce contracareaza efectele de suprimare a reactiei imunitare, provocate de stres. De asemenea, hraneste si calmeaza membranele organelor imunitare.
  3. Coaja de lamaie: puneti coaja de la o lamaie si stoarceti putin din sucul acesteia intr-o casca cu apa calda. Lamaia sa fie, de preferat, bio.
  4. Radacina de ghimbir: ghimbirul favorizeaza reglarea compusilor cu rol important in imunitate. Are o actiune calmanta, antiseptica, sustine capacitatea organismului de a face fata factorilor externi: vant si frig.
  5. Radacina de ginseng: ginsengul este un tonic nutritiv. Neutralizeaza efectele radicalilor liberi (molecule distructive) in perioadele de stres. Trimite semnale prin intermediul sistemului imunitar, actionand ca un catalizator pentru eliberarea anumitor hormini esentiali in apararea imunitara.
  6. Ciuperci reishi si shiitake: puteti sa le folositi la supe, sote-uri sau ca la fel secundar. Aceste ciuperci incredibile reprezinta sursa natura;a a unei proteine care induce reactii imunitare. Contin un compus numit lentinal, care pune in functiune reactiile naturale de aparare si protejeaza organismul de toxinele care scad temperatura, produse de dietele prea acide. Sunt si o excelenta sursa de germaniu, un antioxidant care ajuta sistemul imunitar.
  7. Unghia-gaii: aceasta planta sporeste rezistenta organismului la factorii externi de natura patogenica si ii mareste eficienta in lupta impotriva virusilor si a infectiilor.
  8. Seminte incoltite de broccoli: cercetatorii au descoperit ca proprietatile specifice imunitare antioxidante ale semintelor incoltite de broccoli sunt de 30-50 ori mai active si ca acestea au o capacitate de absorbtie mai mare decat cele neincoltite. Semintele germinate de broccoli au in continut ridicat de sulforofan, un antioxidant puternic. Ele ajuta si sustin sistemul imunitar pe termen lung. Este bine sa le consumati de doua ori pe saptamana.
  9. Fruza de maslin: aceasta planta contine un antibiotic natural, foarte eficient impotriva bacteriilor de nenumarate tipuri.
  10. Usturoiul este unul dintre cele mai bune antibiotice naturale, poate fi folosit în orice fel de mâncare, ajuta în prevenirea răcelilor comune, previne bolile gastrointestinale. Aceasta conţine un compus pe nume alicina, un ulei volatil sulfuros care opreşte creşterea si înmulţirea bacteriilor, ciupercilor şi stimulează fluxul de enzime digestive.
  11. Curcuma: în afară de faptul ca putem folosi curcuma (turmericul) la gătit, sub forma de mirodenie, acesta a fost folosit de secole ca parte a medicinei chineze ayurvedică şi medicina tradiţională. Are proprietăţi puternice care lupta împotriva racelei si a gripei.
  12. Scorţişoara: Acesta este un condiment de baza in orice bucătăria indiana. Scorţişoara este bogată în antioxidanţi care inhibă dezvoltarea bacteriilor şi coagularea sângelui. De asemenea, ajută la stabilizarea zahărului din sânge, reducând astfel riscul de diabet de tip 2. Luptă, de asemenea împotriva colesterolul rău şi de controlează respiraţia urat mirositoare.
  13. Sfecla: îmbunătăţeşte nu doar sistemul imunitar. Dintre nutrienţii esenţiali prezenţi sfeclă găsim beta carotenul, vitamina C, carotenoidele, sulf, calciu, fier, magneziu şi potasiu. Aceast aliment poate îmbunătăţi funcţia creierului, curata sângele si consolidează vezica biliara şi ficatul.
  14. Afine: sunt o sursă puternică de vitamina C şi flavonoide, care sunt eficiente în protejarea sistemului imunitar. Afinele pot ajuta, de asemenea, la prevenirea bolilor de inima şi la îmbunătăţirea tractului urinar.
  15. Ceaiul de macese si de catina: catina si macesele contin vitamine pe care nu trebuie sa le ignoram. Aceste plante sunt bogate in vitamina C, iar organismul nostru are nevoie din plin de acest lucru. Pe langa faptul ca aceste plante pot preveni o multime de probleme de sanatate, datorita proprietatilor bogate pe care le au, ele pot chiar si sa vindece.
    Reteta pentru cresterea imunitatii: beti, timp de 10 zile, trei cani de ceai de catina si macese pe zi. Aceasta cura de intarire a imunitatii nu se tine mai mult de 10 zile, insa se poate repeta dupa aproximativ 2 saptamani.

Aboneaza-te la Newsletter

Fii la curent cu cele mai noi stiri vegane.

Exploreaza mai mult

Rețete

Sos italian

Timp de preparare: 10 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 5 catei usturoi 2 cepe 4 rosii 1 lg ulei masline 1 foaie dafin

Rețete

Sandvis de mere cu unt de arahide

Timp de preparare: 10-15 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 300gr arahide crude decojite 1/2 lgt sare grunjoasa 3 lg ulei masline 3 mere

Ai nevoie de sfaturile unui Nutritionist?