Alimente care streseaza

Distribuie acest post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter
Share on whatsapp

O dieta echilibrata este factorul crucial in mentinerea sanatatii si reducerea stresului. 

Anumite alimente si bauturi stimuleaza puternic organismul, devenind in felul acesta cauze directe ale stresului. Aceasta stimulare poate suprasolicita ficatul, poate deregla nivelul de zahar din sange si pe termen lung poate fi nociva.

Mai jos va prezint cateva dintre produsele care streseaza organismul:

 

  • Cofeina – aceasta se gaseste in cafea, ceai, ciocolata, ccola etc. Cofeina determina producerea de adrenalina si in felul acesta duce la cresterea nivelului de stres. Persoanele dependende de cofeina isi extenueaza glandele suprarenale, cele care produc hormonii stresului. Acesti hormoni ai stresului influenteaza metabolismul. In consecinta, pe termen lung, cofeina determina cresterea in greutate, mai ales daca este asociata cu un regim alimentar nesanatos. Consumul excesiv de cofeina are acelasi efect ca si stresul prelungit.

 

  • Alcoolul este o cauza majora a stresului. Culmea ironiei este tocmai faptul ca multi oameni se apuca de baut pentru a combate stresul. Daca insa alcoolul este asociat cu stresul, combinatia este fatala. Alcoolul stimuleaza secretia de adrenalina, ceea ce duce la aparitia unor probleme precum tensiunea nervoasa, irascibilitatea si insomnia. Excesul de alcool duce la cresterea depozitelor de grasime din zona inimii si slabeste functia imunitara. De asemenea, alcoolul micsoreaza capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism. In conditii de stres, organismul produce o serie de toxine. Daca aceste toxine nu sunt filtrate de ficat, ele continua sa circule prin organism, provocand daune majore.

 

  • Dulciurile – zaharul nu contine substante nutritive esentiale. El furnizeaza o crestere brusca de energie in organism, care este posibil sa duca la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascbilitate, o slaba capacitate de concentrare si depresie. Consumul ridicat de zahar reprezinta o povara serioasa pentru pancreas, fapt ce mareste riscul aparitiei diabetului.

 

  • Alimentele sarate – sarea creste tensiunea, epuizeaza glandele suprarenale si induce instabilitatea emotionala. Evitati alimentele gata preparate, cu un continut ridicat de sare, precum sunca, muraturile, carnatii etc.

 

  • Alimentele grase – evitati consului de alimente bogate in grasimi saturate, cum ar fi produsele de origine animala, produsele lactate, alimentele prajite si cele din meniurile de fast-food. Grasimile supun sistemul cardiovascur la un stres inutil.

 

  • Laptele de vaca si produsele lactate – acestea streseaza organismul prin substantele pe care le contin, de exemplu, proteina numita caseina, care este foarte greu de digerat si poate declansa reactii alergice.

 

  • Carnea rosie – carnea rosie, care are un continut ridicat de proteine, sporeste concetratia de dopamina si noreprinefrina din creier, ambele substante fiind asociate cu starea de anxietate si stres.

 

  • Alimentele gata preparate si rafinate – precum painea alba si faina rafinata, supun la stres organismul ca urmare a faptului ca sunt sarace in substante nutritive, continand din abundenta calorii inutile. In plus, pentru a digera alimentele rafinate, organismul trebuie sa isi foloseasca propriile vitamine si minerale, adica sa isi consume rezervele. Alimente pe baza de faina alba sunt prajiturile, biscuitii, painea si produsele de patiserie.

 

  • Margarina si alte uleiuri vegetale procesate – acestea au un continut foarte ridicat de acizi grasi trans, iar o dieta care abunda in acesti acizi poate avea un efect negativ asupra colesterolului, crescand riscul afectiunilor cardiace. In acelasi timp, aceste produse blocheaza asimilarea de catre organism a acizilor grasi esentiali, benefici pentru sanatate.

 

  • Alimentele condimentate – condimentele contin uleiuri volatile, care au capacitatea de a irita mucoasa stomacului. Este mai bine sa evitati sa consumati curry, ardei iuti si carnati foarte picanti, prezenti in bucataria mexicana si indiana, precum si unele bauturi. Un meniu cu curry sau chilli, continand un amestec de condimente foarte picante, are capacitatea de a perfora, la propriu, mucoasa gastrica.

 

  • Aditivi alimentari, conservanti si alte substante chimice. Aditivii alimentari provoaca un stres enorm organismului, deoarece acesta este nevoit sa lucreze din greu pentru a le face fata/ rezulta ca energia si substantele nutritive atat de valoroase sunt irosite, in loc sa fie folosite in mod profitabil, de exemplu, la intarirea sistemului imunitar.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Fii la curent cu cele mai noi stiri vegane.

Exploreaza mai mult

Rețete

Sos italian

Timp de preparare: 10 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 5 catei usturoi 2 cepe 4 rosii 1 lg ulei masline 1 foaie dafin

Rețete

Sandvis de mere cu unt de arahide

Timp de preparare: 10-15 minute Dificultate: usor Portii: 2-3 portii Ingrediente: 300gr arahide crude decojite 1/2 lgt sare grunjoasa 3 lg ulei masline 3 mere

Ai nevoie de sfaturile unui Nutritionist?